Firma sprzątająca – czy warto korzystać z jej usług

Usługi sprzątania są coraz bardziej popularne. Zwłaszcza teraz, w okresie przedświątecznym, coraz więcej ludzi szuka kogoś, kto dokładnie posprząta mieszkanie, umyje okna. Jesienią i zimą dużo ludzi robi remonty w domach, a po jego ukończeniu chce zatrudnić ekipę, która usunie poremontowy bałagan. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzą firmy sprzątające. Z ich usług korzystają osoby prywatne, szkoły, spółdzielnie mieszkaniowe, biura oraz duże zakłady produkcyjne. Każdy, kto chce mieć czysto, a nie ma czasu ani ochoty na sprzątanie. Przedsiębiorstwa wolą wynająć firmę świadczącą usługi sprzątania, niż zatrudnić na etat sprzątaczkę. Jest to dla nich bardziej korzystna i opłacalna forma.

Założenie firmy sprzątającej do dobry sposób na pierwszy biznes. Nie wymaga dużych umiejętności ani wysokich nakładów finansowych. Na początek wystarczy podstawowy sprzęt, czyli odkurzacz, mopy, skrobaczki, ścierki, gąbki, zmywaki, rękawiczki, ręczniki papierowe itp.oraz sprzęt czyszczący. Warto aby środki do czyszczenia były dobrej jakości. Dzięki temu praca będzie lżejsza, a efekty bardziej widoczne. W przypadku firmy sprzątającej biuro nie jest koniecznie. Wystarczy komputer, za pomocą którego można zdalnie pracować, przyjmować zlecenia i rozliczać się. Na początek dobrze jest zainwestować w reklamę, która pozwoli zdobyć nowych klientów. Można ją zamieścić w prasie, internecie, na portalach społecznościowych. Ulotki można porozwieszać w sklepach czy na klatkach schodowych. Taka forma reklamy jest dobra dla starszych ludzi, którzy często nie korzystają z komputera i nie kupują prasy. A właśnie oni szukają często kogoś, kto wyręczy ich w porządkach. Na początek firma może być jednoosobowa, z czasem może zatrudnić więcej osób i poszerzyć swoją działalność. 

Na rynku są małe, średnie i duże firmy sprzątające. 

Małe firmy to często przedsiębiorstwa zatrudniające jedną lub kilka osób. Ich działalność skupia się głównie na małych zleceniach, sprzątaniu prywatnych mieszkań czy niewielkich biur. Często właściciel firmy jest również osobą sprzątająca. Małe firmy posiadają swoją stałą grupę klientów, często ich usługi są polecane wśród znajomych. 

Sprzątaniem dużych hal czy całych biurowców zajmują się średnie i duże firmy sprzątające, które posiadają duże zaplecze maszynowe. W pracy korzystają ze specjalistycznych maszyn czyszczących, myjek, parownic, zamiatarek i profesjonalnych odkurzaczy. Ich usługi to nie tylko sprzątanie, ale również odśnieżanie chodników i ulic, dbanie o tereny zielone, sprzątanie klatek schodowych, porządki po imprezach masowych, mycie okien na wysokości. Zatrudniają kilkudziesięciu pracowników, z dużym doświadczeniem. Deweloperzy chętnie korzystają z usług firm sprzątających, zatrudniają je do sprzątania nowo wybudowanych mieszkań.

Nie każda firma, która istnieje na rynku, osiągnie sukces. Mimo że popyt na usługi sprzątania jest bardzo duży, trzeba spełnić kilka warunków, aby zdobyć zaufanie i przychylność klientów. Konkurencja jest duża, często powstają nowe firmy. Firma, aby mogła istnieć i rozwijać się, musi mieć spore grono klientów. Co jest ważne, aby klienci chcieli korzystać z tej, wybranej firmy i nie chcieli zmieniać ją na inną?

  • Najważniejsi są ludzie, którzy mają kwalifikacje i doświadczenie – mimo że sprzątanie wydaje się łatwe, to jednak trzeba mieć doświadczenie, znać się na środkach czyszczących, tak aby przypadkowo nie uszkodzić czyszczonej powierzchni. Istotne, aby pracownicy przechodzili szkolenia na temat używanych środków chemicznych. Ważna jest chęć do pracy, bo bez tego nie osiągnie się sukcesu. Firma sprzątająca musi cieszyć się zaufaniem, bo przecież pracownicy wchodzą do obcego domu czy biura, mają dostęp do cennych rzeczy.  
  • Dobrej jakości produkty – to bardzo ważne, ponieważ nie tylko ułatwią i przyśpieszą pracę, ale również nie niszczą czyszczonych powierzchni, nie są przyczyną do złożenia reklamacji. Potrzebne są też urządzenia czyszczące. Oczywiście na początek nie muszą być profesjonalne, ale ważne by miały dobrą jakość, nie psuły się przy pierwszym użyciu. 
  • Osoba zarządzająca firmą- czasami jest to osoba zarządzająca i sprzątająca w jednej osobie. Czasami duże firmy zatrudniają kilku specjalistów od zarządzania i marketingu. Ważne, aby ktoś, kto zarządza, umiał zapewnić terminowość świadczonych usług, profesjonalizm, a jeżeli to firma zatrudniająca pracowników, to również atrakcyjny system wynagrodzenia, który będzie motywował pracowników.
  • Reklama – reklama jest ważna, zwłaszcza na początku działalności. Pozwala znaleźć klientów, którzy chcą korzystać z usług. Firmy mogą reklamować się w radiu, prasie, tv oraz mediach społecznościowych. Istotna jest strona internetowa, która ułatwi kontakt, przedstawi zakres oferowanych usług. 

 

Firma sprzątająca – czy jest potrzebna

Firmy sprzątające są potrzebne, a zapotrzebowanie na nie będzie rosnąć z każdym rokiem. Ciągle przybywa ludzi, którzy pracują po kilkanaście godzin dziennie, nie mają czasu na porządku. A chcą mieszkać w czystym, pachnącym domu. Duże firmy też wolą wynająć kogoś, kto zadba o porządek, niż zatrudniać takie osoby bezpośrednio u siebie. Obserwując rynek, widać, że firmy sprzątające mają pełne ręce roboty, nie skarżą się z powodu braku zleceń.